Direktreklam till barn!

Igår upptäckte jag att ett brev hade kommit, ofrankerat och adresserat direkt till Sigrid, långt efter den "vanliga" posten brukar komma. Min första tanke var att det var någon av grannarna som ville vara gulliga och ge Sigrid något men så var inte fallet.

Brevet kom istället från en privatförskola, det såg kunde man inte se förrän man öppnade brevet, som har en kristen värdegrund vilket är något som jag ser som enbart positivt och min gissning är att de ville vara personliga och därför adresserade brevet direkt till Sigrid. Men om nu så är fallet varför ringer man inte på istället och tar i hand och presenterar sig? Eftersom brevet kom sent på eftermiddagen/kvällen så kunde de ju ha undersökt om någon var hemma innan de lämnade brevet.

Sen undrar jag var de fått tag i Sigrids adress? namn? är det verkligen tillåtet att använda hennes uppgifter utan målsmans tillåtelse?
För som jag förstått det så är direktreklam till barn under 16år förbjudet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0